Система керування вмістом сайту

Систе́ма керува́ння вмі́стом (СКВ; англ. Content Management System, CMS) — програмне забезпечення для організації веб-сайтівчи інших інформаційних ресурсів в Інтернеті чи окремих комп'ютерних мережах.
Веб-система управління контентом (WCMS) є програмне забезпечення, яке забезпечує сайт авторські роботи, спільні роботи і засоби адміністрування, призначені для забезпечення користувачів з невеликим знанням мережі мова програмування S і мова розмітки и, щоб створювати і керувати вмістом веб-сайту з відносною легкістю. Надійна веб-система управління контентом забезпечує основу для співпраці, пропонуючи користувачам можливість управління документами і вихід для декількох редагування та участі автора.
Більшість систем використовують Content Repository або базу даних до вмісту сторінці магазину, метадані та інших інформаційних ресурсів, які могли б бути необхідні в системі.


Особливості:

Існують CMS двох видів: комерційні та вільно поширювані.
Безкоштовні CMS поширюються у вільному доступі. Більшість поширених безкоштовних CMS надають безкоштовну підтримку за допомогою спільноти на власних форумах або ж спеціалізованих email-розсилок (наприклад JoomlaWordPress та Drupal). Крім того, достатньо поширеною є модель, при якій, власне, сама CMS надається безкоштовна, проте користувач може придбати платну техпідтримку. Для поширених безкоштовних систем діють системи сертифікації, які дозволяють отримати підтримку високого рівня від незалежних розробників.
Поширені CMS не поступаються за якістю платним CMS, проте це твердження не завжди вірне для нових або застарілих CMS.
Платні CMS поділяються на два типи:
·         системи із закритим кодом (вихідний код закодований (кріптованний) і не допускає будь-яких змін);
·         системи з відкритим кодом (для внесення зміни будь-якої з функціональних можливостей вихідний код відкритий).
Характеристики CMS з відкритим і закритим кодом мають ряд характерних ознак, які є як перевагами, так і недоліками. Відкритий код дозволяє зловмисникам простіше зламати сайт, а це значить, що можуть постраждати всі ресурси, для створення яких була обрана саме ця CMS.
Критерії для визначення функціональності CMS
Критеріїв для визначення функціональності CMS всього чотири:
·         функціональність системи управління (основні характеристики CMS це юзабіліті, настроюваність, зручність в обігу, навігації; можливість незначних змін і редизайну без зупинки роботи сайту);
·         універсальність системи управління (можливість використовувати дані характеристики CMS для створення сайту будь-якого рівня складності, будь то візитка або великий портал);
·         адміністрування сайту (можливість призначати різним групам користувачів різні рівні доступу, якісний захист системи від зломів);
·         інші характеристики CMS (такі як можливість перенесення на іншу платформу без втрати інформації, можливість зберігати резервні копії, хороший відгук бази даних).
Важливою характеристикою CMS є своєчасне реагування команди розробників на запити клієнта. Це важливо, тому як мало просто встановити CMS, але і подальша інформаційна та технічна підтримка важлива.
Система управління — програма, що надає інструменти для додавання, редагування, видалення інформації на сайті. Існують різноманітні системи управління сайтом, серед яких зустрічаються платні і безкоштовні, побудовані за різними технологіями. Кожен сайт має панель управління, яка є лише частиною всієї програми, але достатня для управління ним.
Велика частина сучасних систем керування вмістом містить візуальний (WYSIWYG) редактор — програму, яка створює HTML-код із спеціальної спрощеної розмітки, що дозволяє користувачеві простіше форматувати текст.

Функції прикладних програм керування контентом:

Найпоширеніші функції CMS перераховані нижче:
  • Створення контенту. Це сукупність завдань, які виконують автори текстів, фотографи, графічні художники, відео продюсери і звукорежисери, маркетингові експерти, юристи та інші люди, які подають оригінальний матеріал для користувачів веб-сторінки.
  • Збір та адаптація контенту з існуючих джерел.
  • Класифікація та індексування контенту. Контент повинен бути описаний формальними ознаками (наприклад, дата створення, автор) і класифікаційними даними (наприклад, предметна категорія чи ключові слова). Така діяльність описується як зв'язання контенту та метаданих.
  • Перегляд контенту. Необхідний для всіх видів опублікованого контенту.
  • Затвердження. Формальне затвердження опублікованого контенту — важлива складова правової відповідальності за нього.
  • Перетворення контенту. Тексти, графіка, звуки та інші форми контенту мають бути перетворені до формату, що є найзручнішим або використовується в даній CMS — системі.
  • Зберігання контенту. Контент, як правило, зберігається в файлах або в БД. У випадку складніших застосувань контент підлягає управлінню версіями програмного забезпечення (SMC).
  • Тестування і верифікація контенту. Може стосуватись різних аспектів, таких як:
  1. Розірвані зв'язки;
  2. Сторінки, які повільно відкриваються;
  3. Програмні помилки в аплетах і скриптах;
  4. Помилки в комунікації клієнт-сервер.
  • Перевірка готовності контенту — це тип тестування, який включає верифікацію (перевірку) завершеності та цілісності великого об'єму контенту (наприклад, інформацію про різні аспекти нової послуги).
  • Публікація. Враховує всі фізичні аспекти публікації контенту, включаючи дублювання контенту на різних серверах.
  • Підтримка, актуалізація та контроль за змінами. Включає моніторинг опублікованого контенту та реагування на сигнали та необхідність змін.
  • Recall та архівування. Recall може відбуватися з багатьох причин — наприклад, втрата актуальності контенту, втрата законних прав на контент, низька частота відвідуваності, поява новішого контенту тощо. Будь-який Recalled контент є архівований.
  • Звіти та аналіз. Включає різні форми звітування та аналізу, з метою кращого обслуговування користувачів, покращення вигляду порталу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу